Boete voor onrechtmatige verwerking van camerabeelden

02 dec. 2020
Nieuws /
Boete voor onrechtmatige verwerking van camerabeelden

De Gegevensbeschermingsautoriteit heeft een boete opgelegd voor het plaatsen en gebruiken van bewakingscamera’s op de openbare weg en een privé-eigendom zonder geldige rechtsgrond. Een koppel dat het bewakingssysteem met 5 camera’s had geïnstalleerd, kreeg een boete van 1.500 euro.

Meer informatie vindt u op de website van de GBA: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/de-gba-legt-een-boete-op-voor-de-onrechtmatige-verwerking-bewakingscamerabeelden.

Houd naast de bepalingen van de AVG (GDPR) ook rekening met de Camerawet. Die bevat o.m. de verplichting om een beeldverwerkingsregister bij te houden en de camera’s aan te geven bij de FOD Binnenlandse Zaken.

Voor meer informatie: contacteer Portelio Advocaten.

Advies
of bijstand 
op maat?