Alweer een boete van de GBA (10.000 euro)

02 jul. 2020
Nieuws / Commercieel recht

In deze zaak ging het om een verkeerd e-mailadres in een databank waardoor een marketing mail naar de verkeerde persoon werd verzonden. Het probleem was volgens de GBA vooral te wijten aan het feit dat het bedrijf in kwestie niet onmiddellijk gevolg gaf aan het gevraagde verzoek tot inzage alsook het gebrek aan (tijdig) antwoord op verschillende mails van de klager.

Een passend intern beleid voor behandeling van verzoeken van betrokkenen (bv. tot inzage, verbetering e.d. van persoonsgegevens) en een gepaste communicatie had een klacht bij de GBA wellicht kunnen voorkomen.

De beslissing van 19 juni 2020 kunt u lezen op: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/sites/privacycommission/files/documents/Beslissing_GK_33-2020_NL.pdf.

Contacteer Portelio voor al uw vragen.

Advies
of bijstand 
op maat?